reklama

Finančné poradenstvo inak

V následujúcom článku si rozoberieme, čo alebo kto je vlastne finančný poradca a čo je skutočné finančné poradenstvo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Finančné poradenstvo inak

Každý z nás sa určite stretol s nejakým finančným sprostredkovateľom, poradcom, expertom, konzultantom. Nech už sa človek nazýva akokoľvek všetko je to v zásade jedno. Na začiatku mojej kariéry som mal problém so svojou identitou. Každému vo svojom okolí som vravel, že som iba sprostredkovateľ. Bál som sa povedať slovo finančný poradca. Po nejakom čase sa všetko zlomilo. Postupne som videl výsledok svojej práce v podobe spokojných klientov, ktorí ma sami odporúčajú a to bolo pre mňa jasné znamenie, že nie som len hocijaký sprostredkovateľ ale skutočný finančný poradca. Poďme sa ale pozrieť na to, kto alebo čo je vlastne finančný poradca.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Finančný poradca

Finančný poradca by mal byť človek, ktorého baví všetko ohľadom finančného trhu. Musí to byť jeho koníček. Ak človek pracuje tam kde ho práca naplňuje, tak je to najlepšie čo môže byť pretože svoju prácu vykonáva najlepšie ako vie. Všetci sme sa na škole učili počítať nezmyselné rovnice, grafy atď. no na škole nás neučili finančnej gramotnosti. Áno veľa ľudí mi už vravelo, že peniaze nie sú všetko ale skúste s pekným úsmevom zaplatiť hypotéku. To asi nepôjde. Ako vraví jeden múdry človek: „ Peniaze nie sú dôležité, ich množstvo však áno“. Preto je z môjho pohľadu práca finančného poradcu veľmi dôležitá. Finančný poradca nie je ten, ktorý vás pomocou rôznych praktík „donúti“ podpísať zmluvy, ktoré veľa krát ani nepotrebujete. Je to človek, ktorý sa pozrie pomocou finančnej analýzy na váš súčasný ekonomický stav. Zistí, čo všetko viedlo k tomu, kde sa práve človek po finančnej stránke nachádza. Ukázať všetky dostupné možnosti, ktoré sú na trhu pretože: „Vaše súčasné portfólio je výsledkom vašich minulých ekonomických rozhodnutí. Čoho výsledkom bude vaše budúce portfólio? Odpoveď znie: Vašich súčasných ekonomických rozhodnutí!„. A presne o tom je práca finančného poradcu. Zistiť kde sa človek chce nachádzať o 2,3,5,10,15,20 rokov a podľa toho prispôsobiť finančný plán. Je veľmi dôležité zistiť kde sa človek nadchádza a či si chce človek v budúcnosti brať úver za úverom alebo chce míňať peniaze, ktoré si vďaka práci finančného poradcu šetril na práve túto vec.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Informácie škodia najviac tým, ktorí ich nemajú“

Martin Hužovič

Martin Hužovič

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Informácie škodia najviac tým, ktorí ich nemajú". Preto svojím čitateľom budem prinášať veľmi zaujímavé informácie zo sveta financií a finančného sprostredkovania. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu